Groepen

Castfoto Titanic_edited_edited.jpg

NoNonsense werkt met 5 enthousiaste groepen. De Teenzz (wordt Musicalkiddies op dinsdag en Musicalkiddo's op vrijdag), Youngzz (wordt Musicalyoungs en Musicalteam) en de Theatergroep (wordt Musicalgroep). Elk jaar werken zij aan hun eigen gloednieuwe voorstelling. De lessen van deze groepen worden op hun eigen tijden en los van elkaar georganiseerd. In sommige gevallen werken verschillende groepen samen om een nóg grootstere show neer te zetten. Hier zullen dan, naast de lessen, gezamenlijk enkele repetitiedagen voor worden georganiseerd. Wij verwelkomen al te graag de nieuwste talenten van 8-99 jaar die stappen in de musicalwereld willen zetten. Voor de instroom bij alle groepen is deelname aan een proefles mogelijk.

Bij het Musicalteam en de Musicalgroep is een proefles en auditie verplicht.

De Teenzz

2023/2024 Herrie in Verderrie (dinsdag),
Vet lekker! (vrijdag) en Titanic

Deze groep is toegankelijk voor kinderen/tieners van 8 tot en met 12 jaar (basisschool). Tijdens dit theaterseizoen, gelijk lopend met een schooljaar, zullen de kinderen in aanraking komen met de disciplines van muziektheater: zang, dans en toneel/drama. Onder professionele begeleiding wordt er toegewerkt naar een eindpresentatie in de vorm van een musical. Zo leren kinderen niet alleen hun talenten kennen of verder ontplooien, ze worden zich ook bewuster van lichaamstaal, non-verbale communicatie, hun (on-)zekerheden of punten van persoonlijke groei en uitdaging. Zo leren ze dat er behalve talent ook veel te winnen valt door juiste scholing, goede techniek en inspanning.  Want ook thuis wordt er geleerd voor de teksten en de dansen bijgehouden, middels de filmpjes en ingezongen partijen. Natuurlijk maken we samen ook veel plezier.

IMG_4528.JPG

Lessen: Musicalkiddies op dinsdag van  16.30-18.30 uur  of  Musicalkiddo's op vrijdag van 16.00-18.00 uur in het Belcrumhuis ( Pastoor Pottersplein 12 4815 BC Breda )

Tarief: €295 eenmalig of  €32,50 per maand (10 maanden). Contributie is gratis via het jeugdcultuurfonds na aanvraag

Na de zomervakantie heten deze groepen de Musicalkiddies (dinsdag) en de Musicalkiddo's (vrijdag).

Op 11, 14, 18, 21, 25 en 28 juni zijn er proeflessen voor seizoen 2024-2025.

Deze groepen gaan werken aan een eigen musical Griezelen (dinsdag) en Gruwelen (vrijdag)

en The Pirate Queen.

Groep-teenz
IMG_4535.JPG

De Youngzz

2023/2024 Titanic

Deze groep is toegankelijk voor jongeren van 12 tot en met 21 jaar.
Bij deze leeftijdscategorie wordt er wat meer verwacht van de leerlingen. Het niveau van de dansen ligt hoger dan bij de Teenzz.  Een verdieping in de vakken houdt ook in het meerstemmig (3- tot 6-stemmig) zingen van koorpartijen en (afhankelijk van de rol) werken aan solo’s. De Youngzz houden zelf hun koorpartijen en aangeleerde dansen thuis bij met de filmpjes en ingezongen partijen.

Lessen:  Musicalyoungs  op vrijdag van 18.00-20.00 uur | Belcrumhuis ( Pastoor Pottersplein 12 4815 BC Breda )

​

Lessen:  Musicalteam op vrijdag van 20.00 uur-22.30 uur | Belcrumhuis ( Pastoor Pottersplein 12 4815 BC Breda )

Tarief: €370 eenmalig of  €40,- per maand (10 maanden). Contributie is gratis via het jeugdcultuurfonds na aanvraag.

Deze groep wordt na de zomervakantie gesplitst in Musicalyoungs (12-15 jaar) en Musicalteam (16-21 jaar). Op 14, 21 en 28 juni zijn er proeflessen voor seizoen 2024-2025.

De Musicalyoungs gaan werken aan Er was eens... en The Pirate Queen.

Het Musicalteam werkt aan The Pirate Queen. Op 22 en 23 juni zijn er audities voor de rollen en instromers bij het Musicalteam.

​

groep-youngz

De Theatergroep

2023/2024 Titanic

Deze groep is toegankelijk voor volwassenen van 22 tot en met 99 jaar. Mensen met passie voor theater die een flinke uitdaging zoeken, maar ook ter ontspanning wel eens in een echte musical willen spelen, onder professionele begeleiding, krijgen hier een jaar de kans om uiteindelijk te schitteren in een musical van formaat. Ook hier wordt verwacht dat er thuis gewerkt wordt aan de teksten, de meerstemmige koorpartijen en de dansen via ingezongen partijen en filmpjes. Of je nu meer talent hebt voor zang, dans of juist spel, wij kunnen de uitdaging bieden die jou past, zodat jij zult stralen.

IMG_4546.JPG

Lessen: Woensdag van 19.30-22.30 | Café 't Rijens Vat, Julianastraat 112 Rijen ( Om de hoek bij het station )

Tarief: €495 eenmalig of  €52,50 per maand (10 maanden), €150 korting  met Bredapas .

Na de zomervakantie heet deze groep de Musicalgroep. Op 5, 12, 19 en 26 juni zijn er  proeflessen  voor seizoen 2024-2025.  Deze groep werkt aan The Pirate Queen.
Op 22 en 23 juni zijn er audities voor de rollen en instromers.
Groep-Theater