Onze docenten

Stichting NoNonsense werkt met ervaren docenten, die niet alleen ervaring hebben met lesgeven, maar ook met het musicalvak. Naast de vaste docenten zullen ook gastdocenten workshops geven aan de verschillende groepen. Daarbij wordt er gewerkt met een leerplan voor de verschillende groepen, zodat er een logische opbouw is van de verschillende disciplines zang, dans en spel.

Nick van Kuipers

Nick van Kuipers is eigen kweek van Stichting NoNonsense. Op 12-jarige leeftijd begon hij bij de Theatergroep. Hij speelde in Ik heb een droom, 4U, Voorjaarsontwaken, de Dinnershow, Carpe Noctem en als invaller in Er was eens... Hij zong de koorstukken in van Er was eens... en Petticoat.

Nick volgde een jaar de MAF voor volwassenen in Tilburg, deed een jaar vooropleiding muziektheater bij Codarts in Rotterdam en is cum laude afgestudeerd aan de afdeling Klassiek muziektheater aan de Fontys Hogeschool voor de kunsten. Daar heeftt hij ook een master afgerond. Nick heeft zanglessen gekregen van Harry Ruijl, Edward Hoepelman en Carmelo Corrado Caruso in Noto (Sicilië).

Nick was te zien in de opera De|Die|The Fledermouse, in de opera Rigoletto, beiden van Opera Zuid en in Die Fledermaus van FHK. Met Gerard van Maasakkers speelde hij in het muziektheaterspektakel Fanfari Bombari. Afgelopen zomer stond hij in Spanga en Malta in de opera Aïda van Opera Spanga. Nick geeft ook privézanglessen aan wie zich verder wil ontwikkelen. Daarnaast is hij te boeken met de voorstelling Onegin http://www.operafabriek.nl/onegin/

Danae Wilmington

Danae Wilmington is van kinds af aan muzikaal opgevoed. Ze begon vroeg met piano en viool spelen en ze danst al sinds haar vijfde levensjaar. Later heeft ze ervoor gekozen om van kunst haar beroep te maken. Ze volgde een scholarship bij Performing Arts Studios in München, Duitsland. Zij boden een uitgebreid lesprogramma van Jazzdance, Ballet en Hip Hop, in combinatie met zang- en spellessen aan. Sinds 2017 studeert ze musicaltheater op Fontys Hogeschool voor de Kunsten in Tilburg. Hier speelde ze mee in de producties Footloose en Grease. Daarnast heeft ze ook in producties in Duitsland gestaan, waaronder in Into The Woods (Roodkapje) en Evita (Ensemble). Om haar opleiding aan te vullen, volgt zij met regelmaat workshops in het binnen- en buitenland, zoals bij de Musiktheater Bavaria/New York, Music Theatre Studio.

In haar vrije tijd werkt ze graag als dans- en/of muziekdocent bij verschillende kinderprojecten; bijvoorbeeld in München, Duitsland.

Yannick Plugers

Yannick Plugers speelde als jongere bij Stichting NoNonsense in Voorjaarsontwaken.

Yannick Plugers studeerde in 2016 af aan de Fontys Hogeschool van de Kunsten, richting Musicaltheater. Eerder studeerde hij aan de Frank Sanders Akademie voor Musicaltheater. Hij volgde lessen van o.a. Frank Sanders, Florian Boutonnier, Tim van der Straeten, Noortje van Gestel en workshops van Brigitte Odett en Alan Evans. Momenteel volgt hij zanglessen bij Harry Ruijl en Edward Hoepelman.

Yannick vervulde rollen in Evita (understudy Ché), My Fair Lady (Harry, cover Alfred P. Doolittle), A Chorus Line (Butch, cover Al, Don & Ritchie), Grease(cover Kenickie, Sonny & Roger), Shrek (Klein Duimpje, cover Peter Pan), Doodgewoon (Snelger Guring) en Broadway in de Polder(ensemble). Hij speelde in diverse eindvoorstellingen zoals: Alice in Onderland, Be Italian (Guido Contini), De koning sterft en Fame!(Joe Vegas) onder regie en choreografie van Martin Michel.

Verder werkt Yannick als regisseur en choreograaf voor eerdere producties NoNonsense en van Fontys Musical Incubator waaronder The Spitfire Grill, Wat/Als? en Wonderlijk huis. Ook maakte hij de eigen producties Ontastbaar en Bijna Normaal. Als choreograaf en regie-assistent werkte Yannick aan Girlfriends. Hij was choreografie-assistent bij Song and Dance: Broadway by night, Song and Dance: (r)Evolution, Midzomernachtdroom en het benefietconcert Back to India.

In 2009 werd Yannick genomineerd voor de Tom Odems Award.

Anne van den Beuken

Anne van den Beuken houdt van kleins af aan al heel erg van verkleden, het maken van toneelstukjes en het bedenken van dansjes en liedjes.
In juli 2017 is Anne afgestudeerd aan Fontys Hoge School voor de Kunsten richting Musicaltheater in Tilburg. Hierin speelde ze in o.a. Midzomernachtdromen en haar zelfgeschreven eigen werk "Annie!"
Haar stage heeft Anne gelopen in de Sprookjesmusical De Gelaarsde Kat in het Efteling theater. In het theaterseizoen van 2018/2019 is Anne te zien in de Sprookjessprokkelaar van Efteling Theaterproducties. Ze is hier begonnen als ensemble en understudy Kaat en Titania maar heeft vanaf januari 2019 het stokje overgenomen van Marleen de Vries. Zij is met zwangerschapsverlof gegaan en dat betekent voor Anne dat ze de rol van Kaat en Titania volledig op zich mag nemen.
Naast het uitvoerend bezig zijn wil Anne graag haar passie overbrengen op anderen. Ze verzorgt theatrale workshopsen organiseert kinderfeestjes. Ook creëert en speelt zij in voorstellingen.
Kijk voor meer informatie op www.annevdbeuken.nl

Dana Koppes

Dana Koppes zit in het afstudeerjaar van de bachelor Muziektheater Klassiek aan de Fontys Hogeschool van de Kunsten in Tilburg. Als kind zong ze in een kinderkoor en vanaf haar zevende jaar speelde ze in musicals.

Haar eerste professionele ervaring was bij het kinderensemble van de musical Joseph and the Amazing Technicolour Dreamcoat van Stage Entertainment.

Verder heeft ze versheidene vooropleidingen gedaan, zoals de dansopleiding 5 O'Clock (Theaterschool Amsterdam) en de MusicAllFactory jongeren in Tilburg.

Eigenlijk was ze er altijd op gefocust het musicalvak in te gaan, maar na het advies van haar zangdocenten om zich te verdiepen in de klassieke wereld zijn  haar hart en stem opengegaan voor dit prachtige repertoire en heeft ze in diverse voorstellingen gestaan van de FHK en treedt ze regelmatig op als operazangeres.

Daisy Brok

Mijn naam is Daisy, ik ben 31 jaar, getrouwd met mijn lieve man Ivo en we hebben een dochter van 1 jaar. In mijn jongere jaren heb ik veel gedanst, van klassiek ballet tot hiphop. Uiteindelijk ben ik gaan acteren, dansen en zingen bij een amateur musicalvereniging. Mijn passie is breed. Ik ben eigenaresse van DayC Dance en op moment geef ik hiphop & streetdance les aan 4 groepen in Rijen en aan een groep in Waalwijk. Ik werk heel graag met de leden van NoNonsense!

• facebook-square
  • twitter-bird2-square