Onze docenten

Stichting NoNonsense werkt met ervaren docenten, die niet alleen ervaring hebben met lesgeven, maar ook met het musicalvak. Naast de vaste docenten zullen ook gastdocenten workshops geven aan de verschillende groepen. Daarbij wordt er gewerkt met een leerplan voor de verschillende groepen, zodat er een logische opbouw is van de verschillende disciplines zang, dans en spel.

Nick van Kuipers

Nick van Kuipers is eigen kweek van Stichting NoNonsense. Op 12-jarige leeftijd begon hij bij de Theatergroep. Hij speelde in Ik heb een droom, 4U, Voorjaarsontwaken, de Dinnershow, Carpe Noctem en als invaller in Er was eens... Hij zong de koorstukken in van Er was eens... en Petticoat.

Nick volgde een jaar de MAF voor volwassenen in Tilburg, deed een jaar vooropleiding muziektheater bij Codarts in Rotterdam en is cum laude afgestudeerd aan de afdeling Klassiek muziektheater aan de Fontys Hogeschool voor de kunsten. Daar heeftt hij ook een master afgerond. Nick heeft zanglessen gekregen van Harry Ruijl, Edward Hoepelman en Carmelo Corrado Caruso in Noto (Sicilië).

Nick was te zien in de opera De|Die|The Fledermouse, in de opera Rigoletto, beiden van Opera Zuid en in Die Fledermaus van FHK. Met Gerard van Maasakkers speelde hij in het muziektheaterspektakel Fanfari Bombari. Afgelopen zomer stond hij in Spanga en Malta in de opera Aïda van Opera Spanga. Nick geeft ook privézanglessen aan wie zich verder wil ontwikkelen. Daarnaast is hij te boeken met de voorstelling Onegin http://www.operafabriek.nl/onegin/

Danae Wilmington

Danae Wilmington is van kinds af aan muzikaal opgevoed. Ze begon vroeg met piano en viool spelen en ze danst al sinds haar vijfde levensjaar. Later heeft ze ervoor gekozen om van kunst haar beroep te maken. Ze volgde een scholarship bij Performing Arts Studios in München, Duitsland. Zij boden een uitgebreid lesprogramma van Jazzdance, Ballet en Hip Hop, in combinatie met zang- en spellessen aan. Sinds 2017 studeert ze musicaltheater op Fontys Hogeschool voor de Kunsten in Tilburg. Hier speelde ze mee in de producties Footloose en Grease. Daarnast heeft ze ook in producties in Duitsland gestaan, waaronder in Into The Woods (Roodkapje) en Evita (Ensemble). Om haar opleiding aan te vullen, volgt zij met regelmaat workshops in het binnen- en buitenland, zoals bij de Musiktheater Bavaria/New York, Music Theatre Studio.

In haar vrije tijd werkt ze graag als dans- en/of muziekdocent bij verschillende kinderprojecten; bijvoorbeeld in München, Duitsland.

Rosanne is een zangeres, actrice en danseres.

Op jonge leeftijd begon ze met spelen in musicalproducties. Zo was te zien in Ciske de Rat, The Sound of Music, Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat, Dokter Dolittle en Annie.

Op haar zeventiende begon ze met haar studie aan Fontys Hogeschool voor de Kunsten richting Musicaltheater in Tilburg. Tijdens de opleiding speelde ze in verschillende eindvoorstellingen. Één daarvan was Spring Awakening waarin ze de rol van "Wendla Bergmann" vertolkte. Ze studeerde in 2019 af en direct na haar studie kreeg ze de hoofdrol in de sprookjesmusical De Prinses en de Toverspiegel van Music Hall. Ook is ze toen begonnen als actrice bij de Efteling Entertainment. Rosanne wilde zich nog verder ontwikkelen in zang en ze ging studeren aan de Master Muziektheater aan het conservatorium in Tilburg waar ze momenteel zanglessen krijgt van Katrien Verheijden, Edward Hoepelman en Harry Ruijl. Verder heeft Rosanne in verschillende commercials gespeeld.

Rosanne Pits

Mark Zielhorst zingt al van kleins af aan. Vanaf zijn elfde ging hij op musicalles bij FanWork Musicals, waar hij zijn eerste theater- en danslessen kreeg en waar zijn liefde voor muziektheater en musical begon te groeien. Hier kreeg hij zang-, dans- en spellessen van verschillende mensen uit het musicalwerkveld. Later volgde hij bij FanWork lessen in Amsterdam en werd hij gevraagd als understudy van Mowgli in hun productie van 2011. In 2017 speelde hij in hun productie van de musical 13.

In 2018 besloot hij zijn klassieke stem te ontwikkelen en werd hij aangenomen bij de bachelor Muziektheater Klassiek onder leiding van Harry Ruijl aan de Hogeschool voor de Kunsten in Tilburg. Hier speelde hij Aljosja in Dostojevski’s De Gebroeders Karamazov. Op dit moment is hij bezig met de voorbereidingen voor de operette Die Schöne Galathée van F. von Suppé en geeft hij privé- en groepszanglessen.

Mark Zielhort

i

Roos Suijkerbuijk is wel het meest enthousiaste lid van NoNonsense. Sinds 2015

werd ze lid bij de Youngzz en twee jaar geleden werd ze daarnaast vrijwilliger bij de Teenzz. De overstap naar de Theatergroep vond Roos een lastige keuze, dus volgt ze nu al twee jaar de lessen bij de Youngzz en de Theatergroep. We zijn heel erg blij met zo'n lieve assistente en de Teenzz zijn dol op Roos.

In haar vrije tijd volgt Roos zanglessen bij Nick en heeft ze ook balletlessen.

Roos Suijkerbuijk

Yannick Plugers

Yannick Plugers speelde als jongere bij Stichting NoNonsense in Voorjaarsontwaken.

Yannick Plugers studeerde in 2016 af aan de Fontys Hogeschool van de Kunsten, richting Musicaltheater. Eerder studeerde hij aan de Frank Sanders Akademie voor Musicaltheater. Hij volgde lessen van o.a. Frank Sanders, Florian Boutonnier, Tim van der Straeten, Noortje van Gestel en workshops van Brigitte Odett en Alan Evans. Momenteel volgt hij zanglessen bij Harry Ruijl en Edward Hoepelman.

Yannick vervulde rollen in Evita (understudy Ché), My Fair Lady (Harry, cover Alfred P. Doolittle), A Chorus Line (Butch, cover Al, Don & Ritchie), Grease(cover Kenickie, Sonny & Roger), Shrek (Klein Duimpje, cover Peter Pan), Doodgewoon (Snelger Guring) en Broadway in de Polder(ensemble). Hij speelde in diverse eindvoorstellingen zoals: Alice in Onderland, Be Italian (Guido Contini), De koning sterft en Fame!(Joe Vegas) onder regie en choreografie van Martin Michel.

Verder werkt Yannick als regisseur en choreograaf voor eerdere producties NoNonsense en van Fontys Musical Incubator waaronder The Spitfire Grill, Wat/Als? en Wonderlijk huis. Ook maakte hij de eigen producties Ontastbaar en Bijna Normaal. Als choreograaf en regie-assistent werkte Yannick aan Girlfriends. Hij was choreografie-assistent bij Song and Dance: Broadway by night, Song and Dance: (r)Evolution, Midzomernachtdroom en het benefietconcert Back to India.

In 2009 werd Yannick genomineerd voor de Tom Odems Award. Afgelopen jaar was Yannick werkzaam als swing in Anastasia waar hij o.a. de rol van tsaar speelde.

• facebook-square
  • twitter-bird2-square